domingo, 11 de diciembre de 2011

ADSL.

El significat de ADSL per al neòfits en aso de les noves tecnologies, vol dir Almorsar, Dinar, Sopar i Lo que vinga, pos be, el dia començava a les 7 desdiju estiraments i a les 8 en la Mtb a la Garrofera, desprès de fer el burro per un monto de divertides sendes enllaçades, de manera espontània em anat direcció a Tous. Allí he començat el meu singular dia sem fotut un plat, que dic plat una font de carn, llonganisses, xoriços i botifarres, regat amb abundant cervesa, de postre caragillo i xupito. Quina manera mes brutal de recuperarmos del esforç. Després men he vingut al poble com una Ferrari, ja que tenia gasolina per a fer ho. Una dutxa rapida i amen anat que es fa l'hora de la PAELLA, me he compromès en fer-se una per a els meus amics de Rocacoscolla, i tinc que deixar el pavelló i la reputació de tota la Ribera (som els inventors de la PAELLA) ben alts. Es la primera vegada que me encarregue jo de fins ara les he fet en companya però avui no hi ha ni un cuiner. Al final apareixen el meus companys i es que den bocabadats de vore lo que significa la PELLA per a la nostra cultura, no es un simple dinar si no que tot el diumenge, gira al voltant a la paella el ferla es una part de la festa tots junts al voltant del caldero. Tambe se han sorprès al vore la cantitat de calderos i tamanys que hi ha en el quarto dels calderos. El transcurs de la PAELLA va molt be, i tinc una pinta de professional (aixo en diuen) que impressiona. La PAELLA ha eixit bona, jo li posaria un 8, els he ensenyat com se menga, rodant el caldero i en cullera i totes eixes coses que fem per asi. Després del café i els dolços ens duen ritual final netejar el caldero, i com en tot el dia s'han integrat en la cultura perfectament.
Després de la foto de rigor, ale cadau a sa casa. Al final del dia tenia una cita de fa dos setmanes per a sopar i com soc home de paraula no podia fallar, a les 9 en taula i a sopar. Després la tertulieta el café i a dormir.
Avui me he alçat ple de remordiments i deprés de un hora de rodillo men he anat a la piscina i men he tingut que fer 100 piscinetes de res. Ara en trobe millor.

PD. La PAELLA no mes la podem escriure en malluscules els de la Ribera del Xúquer lo de mes son paelles i succedanis

1 comentario:

  1. ¿De dónde sacas la energía para llegar a todo?....
    Será del garrofó...
    Enhorabuena por todo Ximo. Una PAELLA espectacular, en el mejor ambiente posible. Un besazo para toda la familia, da gusto estar con vosotros.

    ResponderEliminar