domingo, 12 de mayo de 2013

GR-M (Maestrazgo).


A pesar de que el meu blog es diu Senderisme en el últims temps se ha convertit en un diari de altres aventures. Mai he deixat el senderisme ni els meus companys de Rocacoscolla, simplement altres coses i altres persones han passat per la meva vida, ara tinc la igual que Alejadro Sanz " el corazón partido" Senderisme & Triatló.  He reprès el orige de este blog perquè com els últims dels meus retos, la etapa de avui  te algo especial.

Se hem inventat un Gr per el Maestrazgo al que hem anomenat Gr-M  la primera etapa fou el passat 13 d'abril, fou una etapa bonica en la que alguns dels meus companys cometeren el erro de puntuar en en 9 i quasi 10, la de avui es mereix un 20, el alçarse a les 4:30 del mati ha valgut la pena.

Le eixida la hem fet desde Vilafranca, fresqueta tot el mon en sudadera menys jo (soc el únic Tri). Desde el principi tot senda pel mig de bosc de pins, per tot arreu esta ple de  primavera, el caminar es fa despalle't i les càmeres no paren.























Fem el primer cim







 Poc desprès parem en la font de la Formiga   on em esmorzat.    Tornem a caminar  i arribem a San Miguel La Pobla, un barri de Vilafranca avui però  que fou el nucli fundacional  de Vilafranca. ( en l'any  1239 En Blasc d'Arago li dona la carta de poble).





















El poble estroba enclavat dins del riu del les Truites (Frontera natural de Terol i Castelló)



 Comta amb un pont gotic medival per el que passa el rei  En Joume I de cami a la conquista de Valencia.




















Tornem al camí i se endinsen en un preciosos barranc  que ens porta a un altra font, de allí comença la forta pujada al cim el Tossal del Coder.

En la baixada passem per el Pi del Comuner, un pi de extraordinàries dimension que va ser cremat per un llamp fa alguns anys, mort  i tot se imposa als demés. Entrem en una zona anomenada Els Mollats i trobem esta postal;




Poc després parem a dinar en la font dels Mollats. Portem ja molts quilometres caminats i ens rodeja una forta tronada mos diu que no heu fem molt llarg. Baixen les temperatures i en tinc que llevar el pantaló curt.
Un fluvios barranc ens porta a la zona del Pla que ja coneguérem el mes passat, on se alcen les famoses construccions de pedra seca. Creuar esta zona es un autentic trenca turmells. Tornem a tindre les vistes de Vilafranca baixem el barranc i se endinsem en este bonic poble del Maestrat..


Un especial agraïment al nostre guia foraneo Manolo 3M.


No hay comentarios:

Publicar un comentario