domingo, 16 de mayo de 2010

El circ de la Murta

Salvant les distancies i com si dels Pirineus es tractara la Murta també te el seu circ la volta que avui e fet soles per que els meus companys de Rocacoscolla, han anat a Terol, La ruta compren tota la volta al vall de la Murta en sentit antihorari, el Pas del Pobre, les orelletes, la Creu i el Cavall Bernat al final en comte de acabar completant la volta he tornat arrere per Baixar per la Font de la Murta y el Monestirs. Be a les 7:30 he aparcat en el parking (peazo de parking), al entrar en el paratge (que te porta) el guarda no ha començat, just en la caseta de este eix un Camí a la dreta una senda botànica que ens portara al Pas del Pobre el camí es espès i ple de vegetació tanta que dificulta el avanç en pocs minuts trobe el primer mirador on poder observar la majestuositat de este vall i les runes del que fou el Monestir de l'orde de Sant Jeroni, continue avançat per la dreta del vall, la senda es fa dura i empinada, les marques de SL les canvie per les de Gr, al final alcance el pas del pobre la cima ens permet gaudir de les dos valls la Murta i la Casella, en el cim en costa trobar les marques recomane caminar per la cresta i buscar a la esquerra les fites de pedra de. este tram comença un tant empinat però pron-te se aplana ací la vegetació es de argilagues, margallons i boxes no hi ha una mala ombra, la senda se pert en alguns moments i en fa dubtar, però torne a trobar les fites, hi ha que anar encomte al peus de les orelletes de no agafar la senda que putxa a estes si no la que encamina cap a la creu, se nota per que una putxa i l'altra planejant i cara vall, de s'opte se acaba la vegetació i enfilem els passos cara la Creu, una volta he fet este cim y desprès de les fotos de rigor en dirigig al Caball per a putxar per la torrentera, desde la creu hi-han marques de PR, estes en duen als peus del espolo, ací emtrac el esmorçar y mel sampe en 5 o 6 minuts, desprès amunt per la torrentera que no presenta ninguna dificultat, però deurien abstindre's les persones sense experiència, una volta dalt de ací al cavall son quatre pedres, cuant arribe dalt en crec el amo del mon ( o de les riberes), comence el descens direcció al pla del poue't i en sorprèn la cantitat de flors que hi-han a la cara de llevant, la baixada es llarga arribe a la senyal que en dirigisc a la creu per Sansofi o la casa de la Murta, trobe el poue't que sembla un font de clot, i continue baixant en arribar al camí la senyal me indica la casa del guarda, jo trie ala Creu, este camí es pla, ample i aburrit però descansat, en uns 10 minuts en trobe una senyal que en porta a la font de la Murta abandone el camí i me endinse en una senda preciosa, trobe la font " Xe quin aigua mes fresca i bona" i lo mes bonic el aqüeducte que porta al aigua i ami al monestir i de aci al cotxe. He gaudit de un dels paratges mes bonic de tota la Ribera Alta.